12 maj

Två lediga dagar framför mig, så skönt! Tog en ordentlig sovmorgon idag, väcktes nu kl 11.30 av att städerskan knackade på. Bad henne komma tillbaka imorgon. Jag va uppe en sväng tidigare i morse men regnet öste ner och det åskade så drog ner gardinen och kröp tillbaka till sängen. Riktigt skönt. Det har lugnat ner sig nu så ska ut en sväng på stan med Julie strax. Det har varit oväder sen igår. Det började alldeles lagom till vi kom tillbaka från Turiket där jag var igår. Vi studerade utflykten Marmaris som vi har. En toppen dag tillsammans med tre kollegor. Vissa stunder var det svårt att hålla sig för skratt, det var två modevisningar och det var väldigt komiskt allting. Efter det blev det shopping. Hittade en heldel bland annat ett par jobbskor, nu när allt ändras så ska vi även byta uniform så behöver marinblå till den nya. Köpte ett par fake vans så ska försöka hitta ett par ordentliga nike eller något sådant också. Vill inte jobba i dåliga skor. Iallafall, när vi sedan kom med båten tillbaka så tog det näsan en timme längre för de såg inte hamnen på grund av ovädret. Regnet öste när och det blixtrade hur mycket som helst, man kunde verkligen se dem också när de gick över havet. Jag tyckte det var häftigt men många andra tyckte det var otäckt. När vi väl kom hem sprang vi hem i ösregnet bytte om och gick sedan på en middag som alla TUI Nordics var inbjudna till. Där mötte vi även Ving så var kul att se dem också. De andra försökte få med mig ut efter men jag orkade verkligen inte så gick hem och tittade film istället. 
 
Ikväll ska vi fira Melissa, en tjej från aiport teamet. Ska försöka mig med att komma till gymmet först sen hänga på dem. Jag har varit riktig dålig denna veckan. Men har varit väldigt mycket på vårt Blue Star hotell och då är det långa dagar så gymmet hinns inte riktigt med. Det är väldigt kul att vara på det hotellet jag är mest på. Väldigt mysigt och trevlig personal. Har haft en hel del välkomstmöte och det har gått riktigt dåligt, har haft det ihop med en ny kille och det har inte funkat så bra. Sen i lördags var det bara svenskar så sa jag att jag tar det helst själv för han är dansk. Det gick sååååå bra, kändes himla bra efterråt. Det är vädigt svårt att få det bra ihop med en annan när man inte pratat ihop sig innan. Så kändes skönt att få göra ett bra välkomstmöte och känna att jag faktiskt kan!
 
Det innebär väldigt mycket lek på Blue Star så jag har målat, spelat fotboll, haft pool fun och minidisco. Knappt man förstår att man faktiskt jobbar när man springer runt och sparkar boll med barn. Men sen kommer vissa dagar, typ som i lördags när det var otroligt mycket och göra. Då är det skönt att vissa dagar är lite lugnare.
 
Nu är det bäst att jag gör mig iordning för ska möta Julie om 15 min och jag ligger fortfarande i sängen. Här får ni lite bilder iallafall. Det är från Turkiet, några utgångar och när vi var och åt sushi, super gott!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback