25 februari

25e februari = lön!! Inte helt fel och något man aldrig tackar nej till. Tanken var att vi skulle gå ut och dricka lite drinkar ikväll men jag har service telefonen och är väldigt trött. Service telefonen är, för er som inte vet, telefonen som vi guider jämt har med oss och gäster kan ringa på dygnet runt. Vi turas om i mitt team att ha den och ikväll är det då min tur. Vilket gör att jag känner att det kan va lika skönt att vara hemma, om den ringer så är det lättare att prata utan en massa människor omkring sig. 
 
I lördags var det som sagt eurovison/födelsedags fest för tre av mina kollegor. Jag, Felicia och Agnes gick all in och målade skägg och grejer och när vi kom dit blev vi ytterst besvikna. Endast ett par stycken var utklädda och de flesta var superfina så där kom vi, i färgglada skjortor och skägg.... Men jisses vad kul vi hade, jag hade även då service telefonen så blev såklart nyktert för mig men jag hade nog roligare än de flesta. Hade quiz och tävling för bäst ukläddnad, såklart vann mitt lag! Jag och Agnes har alltid kommit i samma lag när vi gör något sånt här och vi vinner jämt eller kommer två. Tur det då vi båda är väldigt tävlingsinriktade.
 
Idag fick jag min flygbiljett till Rhodos, den 5e april åker jag härifrån vidare till Grekland. Är stor klump i magen just nu men hoppas och tror det kommer bli bra till slut. Kommer vara helt förstörd när jag åker härifrån men så är det. Kan knappt inte ens skriva eller prata om det utan att det blir en stor klump i halsen. Alla fina människor som jag inte kommer att se igen och även om man ses igen kommer det aldrig bli detsamma....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback