måndag, 7 maj

Glad, glad, glad. Har verkligen lärt mig att allting blir så mycket bättre om man pratar om saker. Antar att språket här har fått mig att bli mer tystlåten men nu försöker jag att tänka bort att jag inte har en perfekt engelska. Haha, påtal om språk, min äldsta värdpojke sa till mig förra veckan "johanna, du har varit är i tre månader, du borde vara bättre på engelska vid det här laget". Kan skratta så mycket åt vad barnen säger ibland. Försökte kontra med att skämtsamt säga att han haft tre svenska aupairer men inte kunde flytande svenska, men då sa han bara att jag har faktiskt inte försökt att lära han något, true...

Just nu ligger jag och väntar på att klockan ska bli åtta. Fast nu när jag tänkte på det så vet jag inte om jag känner för att ge mig iväg. Skulle va skönt att gosa ner sig i sängen med pyjamas och se en film och sedan sova tidigt. Suktar även något fruktansvärt över världens godaste maträtt som jag funnit här på andra sidan atlanten. Loaded potato skins, mozzarella sticks och buffalo chicken. Yummy in my tummy, som min lillatjej säger. Åh, underbara barn. Även fast det kan vara väldigt tufft med tre småbarn med egna viljor så är det värt det. Oftast iallafall. Haha. Slänger upp en bild på min favvorätt. Bilden gör den dock inte rättvis. Så en tips är om ni käkar på T.G.I friday så beställ detta. Och be om extra sour cream.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback