måndag, 14 maj

Som vanligt så rusar veckorna förbi och nu är det måndag igen. Känns som det allt är "måndag igen". Veckan har varit bland de bästa hitills tror jag faktiskt. Efter måndagens prat med min värdmamma har allting bara rullat på så bra med barnen och även föräldrarna. Igår köpte jag en blombukett och ett kort till min värdmamma eftersom det var Mors dag här. Ville visa att jag uppskattar dom och jag tror hon blev väldigt glad. Barnen har varit så himla gulliga och duktiga den här veckan också vilket gjort att veckan har blivit bra på det sättet också. Känner att en hel del saker har lossnat. Helgen var även den toppen bra, Sandra Johansson som är aupair här i USA kom hit och hälsade på. Så jag och Jessica mötte henne i Philly på lördagen och hängde runt där i det fina vädret. Gillar den staden! Många aupairer som inte gillar den men jag tycker om den. Senare på kvällen åkte vi hem till Garnet igen och käkade på en fiskresturang här i närheten. Blev så glad att någon äntligen ville gå dit med mig igen! (var där med min värdfamilj för någon månad sen).

För söndagen hade vi inga planer så vi gick ner i köket för att äta lite frukost. Min värdpappa frågar om vi har några planer för dagen och när vi sagt att så är inte fallet ger han oss fyra baseball biljetter och säger "have fun". Så vi kastade oss iväg till Target och köpte Phillies tröjor sen vidare in till Philly igen. En helt underbar dag, solen stekte på, vi köpte oss världens fetaste nachotallrik med galet mycket sås och försökte komma på hur reglerna var. Phillies vann och det gjorde 35 000 människor riktigt glada. Eller ja, säkert mycket mer än så men det var ungefär så många på plats inne i stadium.

Något som varit dåligt med den här veckan är att min älskade morfar har gått och blivit sjuk. Önskar jag fick krama om dig men nu går inte det men jag tänker på dig hela tiden här borta. Hoppas du blir bra snart!! <3

Som ni ser så var vädret uuuunderbart den här helgen!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback