torsdag, 15 mars

Idag slutade jag halv ett istället för halv sju. Skönt som tusan, fixade med lite tvätt och bara chillade. Har varit så himla trött den här veckan. Är inte van att gå upp halv åtta. Så istället för att jobba heldag idag jobbar jag några timmar på lördag. Vet inte hur många timmar det blir men det visar sig.

Igår var det aupair möte, vi möttes i en gymsal typ och lärde oss lite om självförsvar. Jag gjorde illa mig i handen/handleden så det var trist annars var det ganska så kul. På eftermiddagen åkte jag även till parken med alla tre ungarna. Först tänkte jag ta med lite snacks och något att dricka till dem sen blev det inte av. Något jag ångrar. Äldsta pojken grät mest hela tiden, han skulle dö av uttroking sa han. Stackarn. Så vi åkte hem efter 30 min. Imorgon tänkte jag ge parken ett nytt försök och denna gång ska jag packa med lite grejer så vi kan ha en picknik. Har även hunnit med skype med Julia (familjen förra aupair) för äldsta pojken ville berätta att han hade en lös tand och tjejen ville berätta att hon missat sitt snack i skolan. Haha, de är så söta!

Idag fixade jag (sofie) en liten räknare här till höger som visar hur många dagar jag har varit i USA. Nu ska jag kolla klart på en film sen ikväll ska jag och Emelie till Starbucks för att träffa en annan aupair.

Jag försöker tänka positivt hela tiden (det gör saker roligare och det gör även saker lättare). Så nästa vecka har jag alla tre ungar i två veckor och istället för att tycka det ska bli jobbigt så tänker jag att det kommer bli kul för då kan jag lära känna barnen ordentligt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Morgonstund har guld i mund! Du får sova om 12 måmader. Med dom gulliga barna får du ett underbart år.Dina gamla föräldrar bastar i väntan på dig.

2012-03-16 @ 21:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback