söndag, 17 juni

Okej, ska försöka bjuda på ett gladare inlägg än mitt förra.

Just nu ligger jag mätt och belåten på mitt nystädade rum och tittar på Games of thornes. Mina värdföräldrar har kollat igenom hela första säsongen i veckan och sa att jag absolut måste se detta. De varnade mig dock för att det kunde vara beroende framkallade. Får se vad jag tycker. Min värdpappa har hjälpt mig med min fjärrkontroll nu till TVn så nu kan jag glo på lite TV. Har typ inte tittat sen jag kom hit för vem orkar gå fram till tvn för att höja, byta kanal, sätta på och av och allt det där. Inte jag iallafall, haha. Nu ikväll så lagade även min värdmamma farsdag middag så har suttit nere med min värdfamilj och pratat i några timmar. Eller mestadels skrattat, min värdpappa är mästare på att skämta och barnen är roliga de med.

I fredags åkte jag som sagt var till Wilmington för det var en italensk festival där. Vi käkade och gick sedan runt och tittade, det fanns karuseller och grejer sen var det livemusik och massa folk. Påminnde om marknader som vi har i Sverige. Vi stannade även till på Friday's så jag fick käka deras Brownie Obsession. (Googlade precis hur man stavade detta och fick då upp att den innehöll 960 kalorier, hahaha) den är så himla god!! Sen åkte jag hem och somnade så sött i min säng.

Lördagen spenderade jag ihop med Flo på Christiana Mall. Jag har inte shoppat så överdrivet mycket sen jag kom hit så jag gick all in och kom hem med fem klänningar, två linnen och två väskor. Så nu behöver jag inte shoppa på ett tag. Ska dock försöka hitta ett par finare flipflop. Vill vara en riktig amerikanare ;) Fast med lite stil såklart! Haha. På kvällen skulle jag jobba så hängde hemma här hela kvällen men familjen var ute på äventyr tills sent så jag behövdes aldrig.

Och idag då, jag har hängt med Flo (ovanligt) och vi åkte till Concard mall där jag hittade en jacka. Sen sprang vi en runda och efter det hängde jag med Jessica en stund hemma hos henne. Tror det var allt som skett i helgen. Imorgon är det aupair möte, vi ska titta på volleyboll. Jag och Jessica funderar på att börja spela så ska bli kul att få se vilka som är med i laget.

Nu ska jag återgå till mitt TV tittande sen låta John Blund komma på besök.

Två bilder från i fredagskväll.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback