lördag, 7 juli

De senaste dagarna har bloggandet varit sämst. Har inte haft tid eller lust att hänga här men nu efter en veckas semster är jag tillbaka.
 
Just nu ligger jag i en bastu, även kallat mitt rum, men eftersom både jag och familjen varit borta en vecka så har ACn varit avstängd. Det var runt 38 grader i mitt rum när jag kom innanför dörren nu ligger det runt 28. Bättre men fattar fortfarande inte hur jag ska kunna somna här. Gör ju inte saken bättre att jag inte fattar hur jag ska få igång ACn igen heller. Klicka på massa så vet inte vad jag gjorde... Ska låta det vara nu för vill inte ställa till med mer på den där grejen än vad jag redan gjort.
 
Sen sist.. Jobbat och stått i som vanligt. Finns inte så mycket att berätta om förra veckan men denna vecka som varit finns det betyldigt mer att säga om. Jag har nämligen haft min första semester vecka. Jag fick äran att följa med Jessica och hennes värdfamilj till deras vänners hus på Daniel Island i South Carolina. En jättefin ö precis utan för charleston. Eller innanför kanske man ska säga. I vilket fall, det bar iväg klockan fem på söndagmorgonen. En tio timmars bilresa väntade. Gick förväntansvärt smärfritt med tanken på att det var tre små barn i bilen. Huset vi bodde i var sjukt fint, rummet som jag och Jessica delade var hur fint som helst med ett underbart tillhörande badrum. Älskar amerikanska hus, alla sovrum har ett tillhörande badrum. Så under den här veckan har jag slappat, solat, njutit i 38graders värme, lekt med barn, ätit på lyxig restaurang, ätit hemlagad mat. Ja, vet inte riktigt mer vad jag ska säga. Bilresan hem var inte så kul, fast i bilkö på 95an vilket gjorde att det tog två timmar extra, sammanlagt 12 timmar i en bil, vi blev även stoppade av polisen och fick en fortkörningsböter. Jag blev skit nervös när värdpappan säger "han kommer nog efter oss" men alla andra var coollugna och så sa värdpappan "äsch, det här händer mig en gång i månaden". Lite annorlunda inställning än vad man har hemma i Sverige. Haha.
 
Jag har haft en galet bra vecka. Nu har jag laddat på mina batterier och är redo för denna sommar med kidsen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback