So far so good

Allt är bra med mig här på andra sidan atlanten, ni som undrar.

Tänkte snabbt berätta för er andra som hittat hit den senaste tiden att jag just nu bor i Garnet Valley, PA där jag jobbar som en aupair. Jag kommer ta hand om tre barn, en pojke på 5, en flicka på 3 och en pojke på nyss fyllda 1. Jag kommer förhoppningsvis stanna här i ett år.

Hitills har allting gått bra, jag hade min första arbetsdag i går tillsammans med deras gamla aupair Julia. Hon håller på att lära upp mig så jag ska kunna allting själv till nästa vecka då hon åker. Känns väldigt tråkigt, tror ingen här vill att hon ska åka. Inte ens jag. Fast jag vet att om hon inte skulle åka hem hade jag inte suttit här idag. Idag hade jag även en körlektion som gick kalas bra. Känns konstigt att vara tillbaka till körlektioner igen men det är skönt ändå. Det är mer trafik här och större vägar än jag är van vid. Sen är det såklart lite olika regler och sånt till skillnad från hemma.

Ikväll ska jag följa med Julia och hennes vänner på bio. Vi ska se the vow. Har höga förväntingar för har hört att den är bra. Kommer förmodlingen vara smockat med folk eftersom det är alla hjärtans dag idag.

Vill avsluta inlägget med att säga grattis till min morfar som fyller år idag och hoppas att alla hade en bra alla hjärtans dag! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback