16 april

Klockan är 22:25 och jag ligger redan i sängen, här har jag legat sen klockan sju ungefär. Hur skönt som helst. Var och studerade en utflykt till idag. Vi var rätt många med så var riktigt kul, åkte först ner till Lindos och sedan tillbaka till Rhodos stad. Kom hem redan vid tre tiden. Sandra kom strax därefter hem och vi bestämde oss då för att ta en promenad. Blev en tur runt gamla stan på en timme sen satte vi oss med varsin kaffe från Starbucks i solen och bara tog det lugnt. Jag har sen bara varit i mitt lilla rum, plockat iordning lite och sen skypade jag med både Sandra och Lina. Väldigt välbehövligt.
 
Imorgon är jag ledig, likaså Sandra så vi har bestämt att vi ska ta sovmorgon sen ska vi gå ut och äta brunch och sedan planera vårt första välkomstmöte för våra första Scandi gäster som kommer på söndag. Först upp är Norge, så nu blir det att försöka komma in i det spårket. Är inne helt okej i danskan nu och då ska det såklart komma ett tredje språk. Men de är från Oslo så det ska inte bli allt för svårt, värre om de kommer mer norr ifrån. 
 
Jag trivs fortfarande riktigt bra här, det känns mer som hemma i Sverige här vilket är både bra och dåligt. Men det är mer rörelse, mer folk och bilar. Ska bli riktigt kul att pröva på en säsong här, väldigt mycket nya system också så känner mig nästan som ny igen för det är mycket att lära återigen.
 
Är även ledig på lördag så blir inte jobb förens på söndag för min del. På lördag är tre andra tjejer lediga också så vi prata om att hyra moppar och åka ner till en finare strand längre ner på Rhodos. Jag tycker fortfarande att det är lite för kallt men väderprognosen visar 23 grader och sol så det kanske duger. 
 
Nu ska jag sätta på en till film och sen sova i min väldigt sköna säng. Förhoppningsvis blir jag inte väckt av soppbilen inatt som jag blivit alla andra nätter runt 2-4 tiden brukar den dyka upp. När man sover som bäst såklart.
 
 

Kommentarer
Postat av: soffan

Åh fyfan! Vet precis hur de känns.. Hade de så i Malta, halv sex VARJE morgon, var ett helvete :P

2015-04-20 @ 15:41:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback