söndag, 6 januari

Insåg precis att det var ett tag sen jag skrev här så tänkte ge er en uppdatering om vad som pågår här i mitt aupair liv. Efter nyår så har allt rullat på som vanligt, barnen tillbaka till skolan osv. Jag har umgåtts väldigt mycket med mina svenska vänner, vi har druckit kaffe på starbucks (chai latte för mig), ätit middagar, blivit halvt utskämda (haha), och återigen ätit. Jag och Linnsan har även hängt en hel del, vilket blivit till en vardag här. Vi har gått på bio, tagit naps tillsammans, letat efter en krabba.... Jisses, jag har då tappat bort familjens krabba. Hur detta gick till vet jag inte riktigt, eller jo jag var dum och trodde att han inte kunde röra sig så snabbt. Jag släppte ut honom som vanligt, min värdmamma vill att han ska gå ut och gå ibland, så jag har tagit ansvar för den lilla krabaten. Så jag går ner, fixar ihop en omelett och går sedan upp igen och inser att tusan, han var ju ute. Springer upp tillsammans med min lilliklle och vi letar frebilt. Eller ja, jag kröp runt på golvet och titta överallt medan han satt på min rygg och skrattade. Tyckte det var skit kul att leka häst som han tydligen trodde vi gjorde. Bouncy, som krabban heter har varit saknad i två dagar nu, Han är vit, röd och blå. (målat amerikanska flaggan på hans skal). Så hör av er om ni ser honom!!

Kommentarer
Postat av: sofiebredell

hahhahahahhhha, har dom en krabba som husdjur?!

Svar: jaaaa, och han är borta!! :((
johannathuresson.blogg.se

2013-01-06 @ 20:16:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback