måndag, 14 januari

Kika precis på hur vädret kommer se ut under resemånaden, 81 på Hawaii. Attans tänkte jag då vi hade ungefär 100 i somras. Insåg sedan att 81 är 27 grader. Ändra mig ganska så snabbt. Det är ganska kul, amerikaner har ingen aning om hur mycket 100 f är i c. Likadant som de vet inte hur mycket 10 kg är. Jag har ändå en liten aning att det är ungefärligt det dubbla, för att göra det enkelt för sig lixom. Så om jag väger mig här och väger 130pounds så delar det jag på två så tar jag bort lite. Haha, lite snabb omräkning lixom. De har inte en blekaste. Det bästa måste ändå varit när jag frågade några amerikaner hur många det bodde i USA. Ena chansa på 8 miljoner, eeh. Vi bor 9 i sverige så nej det var fel. En sa 2 biljarder. Eh vi är väl ungefär 7 miljarder på hela jordklotet? Haha. De hade inte en susning. Jag chansade på 300 miljoner och när vi sökte på det fick vi fram 290 miljoner eller nått sånt. Lite kul fakta bara.
 
Sen undrar jag vad som pågår, läste aftonbladet. Ja, läser den ganska ofta då jag tycker det är intressant att se vad som sker och hänga med. Var och varannan rubrik innehåller våldtäckt känns det som, en man som våldtogs med ett spadskaft, en kvinna gruppvåldtagen, en flicka våldtagen av en 67 årig man. Blir ju rädd för hur folk är, kan inte förstå att sånna saker händer hela tiden. Så himla otäckt.
 
Och så byter vi samtalsämne igen, var och shoppade idag. Brände julklappspengarna jag fått utav morfar och farmor, blev fem par trosor från VS, har inte handlat ett smack därifrån sen jag kom hit och kände att nu kan jag unna mig lite. Blev även ett par jeans på rea.
 
Nu är alla hostel bokat för resemånaden också. Är så gött att vi är fem fattiga aupairer som reser ihop, alla letar efter det billigaste sen slår vi till. Kommer bo i dorms hela månaden men vad gör det. Betala 23 dollar per natt på Hawaii, vilket är runt 150 kr. Sjukt billigt. Sen att jag får dela med 4 andra personer.Äsch, förhoppningsvis är de schysta. Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback