tisdag, 11 september

Idag är det 11 år sen terrorattacken mot WTC skedde. Jag är två timmar ifrån platsen det hemska hände men jag har inte märkt något särskilt om det. Kanske om jag slår på TVn men eftersom min TV inte funkar kommer jag förmodligen inte märka något särskilt.
 
Idag slog det mig att jag har färre än 5månader kvar på mitt aupair år. Hur sjukt är inte det, var det inte nyss jag satt på joans och grät för jag sa hejdå till mina bästa vänner? Var det inte nyss som jag stod på arlanda och kramade om min familj men kunde inte vara ledsen för jag var så exalterad och förväntansfull? Nej det är mer än 7 månader sen... Idag fick jag mail om att förlänga mitt år för om jag vill förlänga så måste jag vara klar med allt den 23 december... Frågade även min värdappa imorse när de skulle börja leta efter en ny aupair och han berätta att det fått mailet om det igår. Han sa även "jag har inte ens hunnit frågat dig om du vill stanna ju". Så la han även till att han pratat med min värdmamma om det och att hon sagt att han skulle fråga men att det förmodligen inte skulle finnas en chans eftersom min syster ska få en bebis. Haha, vilket är så sant. Jag älskar att vara här och min värdfamilj är toppen men nej, ett år räcker gott och väl. Var inne på att förlänga ett år men på västkusten men nej, jag kommer hem i mars som planerat. Aupair livet är kul men att bo ihop med en annan familj, jobba och bo på samma ställe är föööör mycket. Så nu vet alla det, vi ses i mars!
 
3 timmar senare.... insåg precis varför min lillkilles skola hade flaggan på halvstång idag. tänkte först, undra om någon dött måste fråga min värdmamma. smart johanna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback