måndag, 17 september

Tror jag haft den värsta jobbar dagen någonsin... Barnen har varit toppen och skött sig men min minsting har varit sjuk. Min värdmamma tog honom till akuten imorse för han hade problem med att andas. De gav han medicin och allting och vid tio kom jag dit efter att ha lämnat av de andra två. B mådde bättre så min värdmamma åkte iväg på ett viktigt möte för en timme. De ville nämligen ha kvar honom tre timmar efter de gett honom medicinen så de kunde se om den hjälpte. Min lillkille sov i två timmar i mina armar sen när han vaknade upp var han ännu värre. Kunde knappt inte andas så jag gick och hämtade doktorn på en gång och hon sa att de behövde ge honom mer medicin. Så jag fick hålla honom när de gav honom det. Det var som en sorts rök som de höll framför honom så det skulle lätta på luftvägarna. Han grät jättemycket och kramade mig så hårt han bara kunde. Kände mig så himla hemsk när jag var tvungen att ta bort honom och vända honom tillbaka till läkaren. Sen fick han även en vätska som jag var tvungen att ge honom. Strax därefter kom min värdmamma tillbaka och tog över. Och ni kanske tycker det låter konstigt att hon åkte men han var bra när hon åkte och när han blev sämre hade hon kastat sig tillbaka.
 
Var så himla jobbigt att se min lillkille så ledsen och att han hade så svårt att andas utan att jag kunde göra något. Sen var det massa sjukabarn på sjukhuset och det gjorde jätteont i hjärtat att se alla. En riktigt jobbiga dag har det varit. Till råga på allt läste jag precis en artikel om en pojke som gick bort i cancer. Kan vara det sorligaste jag läst plus att jag läste det idag efter att ha sätt alla sjuka barn.
 
Tillbaka till min lilla plutt. Han ska vara kvar på sjukhuset över natten och får förmodligen komma hem imorgon. Håller tummar och tår för att han ska bli bättre.
 
Något kul, min värdmamma kom hem vid fem för att hämta kläder till övernattningen på sjukhuset och då berättade hon att alla sköterskor och doktorer jag träffat när jag var där sagt att jag var så trevlig och att min värdmamma skulle vara så glad över att de har en sådan trevlig aupair.
 

Kommentarer
Postat av: Moster

Det vet ju att du är trevlig. Ha det så bra

2012-09-18 @ 21:35:31
Postat av: Anonym

Det vet vi ju det var inget nytt för oss. Blev fel vid första inlägget, Kramar.

2012-09-18 @ 21:36:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback