tisdag, 2 oktober

I söndags kom jag hem från NYC efter en toppen helg med min värdfamilj. Vi åkte upp till New york på fredagkvällen, vi kom dit vid tolv ungefär så det var bums i säng. Eller bums i soffan för mig. Fast först var vi tvugna att kolla in utsikten. Vi lånade min värdmammas bästaväns lägenhet. Hon har en tvåa på 47 våningen på upper east side med utsikt över floden. Helt sjukt hur vissa människor bor. Tror inte jag ens förstår hur mycket pengar endel har. I vilket fall som helst... På lördagmorgonen kom mina värdbarn upp runt 7 snåret och väckte mig. Försökte låtsas sova men det funka inge vidare värst. Vi käkade frulle sen begav vi oss ut på stan. Gjorde lite barn saker och åt hejdundrandes god pizza. New york är tydligen känd för sin goda pizza. På lördag kvällen gick mina värdföräldrar ut så jag tog hand om kidsen. Inte så jätte komplicerat eftersom vi alla var super trötta så vi somnade alla fyra i en hög på soffan, bokstavligen.. På söndagen strosade vi runt i central park, åt sjuuukt god brunch och gjorde lite mer barn saker. En väldigt udda sak som vi gjorde var att vi tog min värdtjejs docka till frisören. Man fick boka in sig hos en frisör (det var väntetid då det var jättemånga som ville fixa sin dockas hår), sen satte de dockan i en frisörstol och fixade hennes frisyr, borstade, klippte, flätade. Helt sjukt. Trodde inte sånt här ställe fanns. Man kunde även skicka iväg dockan på spa över dagen. Hahaha.
 
Något som var otroligt gulligt var på lördagen tog min värdmamma mig och mitt värdbarn till en salong och så bjöd hon på manikyr. Sen gav min värdpappa mig beröm som gjorde mig så himla glad. Det är inte ofta som man får höra positiva saker så när de väl säger något positivt gör det mig så glad!
 
Avslutar med att visa bilderna jag tog på utsikten från lägenhten, ganska coolt va?
ten
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Låter som en härlig helg!

2012-10-03 @ 07:00:12
Postat av: soffan

du skriver ju mer i din blogg än vad du vill berätta i skype ;)

Svar: hahah, är roligare att höra om ditt liv :)
johannathuresson.blogg.se

2012-10-03 @ 22:27:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback