fredag, 26 oktober (II)

Skulle jobba till sju idag men vid halv åtta så hade ingen dykt upp så slängde iväg ett sms för att kolla vart de håller hus då får jag tillbaka om det är okej om jag jobbar till nio istället. Jag hade planer på att åka till aupair mötet men var väl inte överdrivet sugen så blev en hemma kväll med kidsen istället. Vid halv tio kommer mina vf hem och har suttit och pratat nere i soffan med dom sen dess. Min värdmamma berättar då att hon hittat en ny aupair som hon vill skypa med. Gah!! Redan?! Sen säger hon att hon skulle bli jätteglad om jag vill stanna sex månader. Hitills har hon inte pratat så jättemycket om förlängning med mig utan det har varit min värdpappa som pratat om det. Och nu när hon säger att hon gärna ser att jag stannar ger mig beslutångest. Hade nästan varit skönare om de inte ville att jag skulle stanna för jag vet inte själv vad jag vill just nu. Allt gå så himla bra med barnen och allt känns bara så himla bra. Just förtillfället vill jag inte tillbaka till Sverige, finns knappt inget som lockar där hemma. Men samtidigt ett halvår till innebär att jag kommer ha en till sommar här = alla barnen hemma, även att de jag umgås allra mest här kommer åka hem i februari. Sen har jag ju även nästan hela resemånaden planerad, det enda som är kvar är att boka. Men tanken på att om fyra (eller känns som tre då den sista är resemånaden) månader lämna USA, mina vänner, min värdfamilj ger mig panik.... Älskar detta land, att man varje helg drar iväg på nya äventyr, jag älskar NYC som ligger två timmar härifrån, världens bästa stad. Men jag vill ändå gå vidare i mitt liv, som min värdmamma sa, jag vill ju resa till andra platser, vill uppleva något mer än USA. Mina tankar snurrar som bara den ikväll...
 
I hamnen i Baltimore, 30 graders värme och stekande sol..här sitter vi dock i skuggan eftersom vi nästan svimmade i hettan, haha. Åh jag vill inte hem till svenska vädret heller, hörde att vi fick snö igår?!?

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vet inte om jag gillar det här?

2012-10-27 @ 10:56:13
Postat av: sofiebredell

Inte för att jag vill det, men måste man stanna ett halv år extra? kan man inte bara stanna några månader så man kommer hem lagom till sommaren? =) Känns ju ändå som du trivs där och låter som att du skulle vilja stanna! :))

Svar: Ja, sex månader är det minsta .:/ Om det gick att stanna 3-4 så hade jag absolut gjort det för då hade jag kommit hem till juni istället. :)
johannathuresson.blogg.se

2012-10-27 @ 16:50:42
Postat av: Julia

Keep me updated om nya aupairen och hur allt går!! Vi får ta en lång skype när jag fått internet till min lägenhet (2nov säger dom) :D

Svar: Okej, hör av dig när du har internet så får vi dra en lång skypedejt om hur allt är! :D
johannathuresson.blogg.se

2012-10-29 @ 18:43:17
URL: http://doublethefun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback