torsdag, 29 november

Igår bakade jag pepparkakor med mina värdbarn. Min värdmamma kom hem tidigt som tur var och kunde då hjälpa till lite med min minsting som fick upp ögonen för hur otroligt god degen är. Var lite svårt att säga "nej, ät inte degen det är inte bra för din mage" när jag själv gått och små ätit deg hela dagen plus när jag bakade hemma i Sverige så åt jag alltid mer än jag bakade. Jag och mina systrar älskar deg, kom och på att tänka när mina systrar gjorde sockerkakssmet och gömde bunken i garderoben så gick de och små åt där. Och hur vi alltid satt runt bunken och sa, nu är det din tur, nu min, din tur, min tur.
 
Idag var min äldsta värdpojke hemma för han mådde inge bra. Så min värdmamma tog honom till doktorn och det visade sig att han hade halsfluss. Han hade det för två månader sen och det var i samband med det som min lillkill blev smittad och blev så där sjuk. Håller tummar och tår att han inte smittas denna gång. Tog sedan med mig mina två minsta på simlektion, min tjej har blivit sååå duktig på att simma nu på senaste tiden. Stolt aupair! Inte för jag gör något, sitter mer och vinkar och mimar "good job".
 
I helgen så ska jag iväg och skrammla ihop mina sista credits. Är inte ett dugg taggad och det beror på att jag måste gå upp klockan 5 på lördag och 7 på söndag. Gaah, jag behöver sova. Ska lägga mig tidigt ikväll. Ska städa upp på mitt rum (hur kan det alltid vara så frukansvärt stökigt?!), sen ska jag ta en dusch för att sedan avsluta med att se x antal avsnitt av gossip! Har även tänkt att börja skriva på mitt cv och personliga brev så allt är klart för jobbsöknade när jag kommer hem. Vill verkligen vara nöjd med mina papper så man känner att man gjort sitt bästa och inte bara krafast ihop något.
 
Kolla igenom alla mina bilder jag tagit under den senaste tiden, kan inte lägga upp någon för det är alltid något av barnen med på bilden!! Trist för er men kul för mig för det blir fina minnen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback