torsdag, 22 november

Just nu har jag precis vaknat upp efter två timmars sovandes. Ska iväg på Black Friday klockan tolv i natt. Ska inte shoppa något speciellt men ska bli riktigt kul att se hur galna alla är. För er som inte vet så är butikerna öppna mitt i natten och rean ska tydligen vara galen. Folk som slåss, springer över varandra och som sliter saker ur varandras händer.
 
Så, Thanksgiving idag. Blev väl inte riktigt som någon hade tänkt. Jag kan inte säga att jag tyckte maten var jättegod, alltså. Mina värdföräldrar är jätteduktiga kockar så absolut inget mot dem men det var bara så, amerikanskt. Haha, vad hade jag förväntat mig?
 
Jag har kollat på lite gossip nu på kvällskvisten sen måste jag göra klart min läxa till min weekendkurs som jag har nästa helg. Ska skriva fem sidor om min framtid. Just för tillfället har jag en och en halv sida... Fast det var två uppgifter så är klar med den första vilket var att man skulle skriva om vad man åt i tre veckors tid, hur man laga den och sedan jämföra med hur jag åt hemma. Alltså, blev lite chockad själv av vad jag åt. Var oooootroligt mycket "flingor och mjölk". Ibland både till frukost, lunch och kvällsmat. Ganska så bra att jag gjorde den så jag skärper till mig. Inte alls nyttigt att äta sånt hela tiden. Något som gjorde mig glad idag var att min värdmamma sa: och juste, vi vill ta ut dig på middag på din födelsedag. Har inte varit så säker på att de ens visste när den var så hade inte förväntat mig så mycket. Sen berättade den nya aupairen att de berättat när min födelsedag var för henne (för att säga att jag bara var nitton också). Så det gjorde mig väldigt glad. Nu måste jag återgå till mitt pluggande.
 
Om ni söker på black friday så kan ni se mer galenskap.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback