9 april

Nu ska vi se. Tänkte ge ett försök på att uppdatera er som är intresserade av vad som sker just nu. Jag har faktiskt internet i min lägenhet denna gång så kan koppla upp datorn vilket gör det betydligt lättare att uppdatera bloggen.
 
Så sen senast har det såklart hänt en hel del. Jag har lämnat mitt älskade Kap Verde. Det landet har och ön Sal har verkligen fångat mitt hjärta. Jag har varit där en gång tidigare för fyra år sedan och tyckte inte det var något särskilt. Men efter att bott där i nästan 6 månader så har jag helt ändrat uppfattning. Ibland hatade jag det men för det mesta älskade jag det och nu när jag tänker tillbaka så är det en underbar plats. De människor jag mött, de platser jag sett kommer föralltid att finnas kvar som otroligt fina minnen. Isabella, min andra halva och bästa vän åkte veckan innan mig. Det var ett väldigt svårt hejdå. Jag har nog aldrig klickat så bra med en människa i hela mitt liv. Från dag och ett har det varit hon och jag. Hon är en tjej som jag alltid kommer ha som vän, tyvärr har hon sagt upp sig så vårt äventyr kunde inte fortsätta men jag vet att vi kommer ses igen någonstans i livet. Vi hade en riktigt roligt hejdå fest på lördagen innan hon åkte. Middag men ett stort gäng från TUI och en hejdundrandes fest såklart som avslutades på Pirata vid halv sex på morgonen. Tisdagen därpå var det min tur att säga hejdå till alla vänner, kollegor och lägenheten. Jag lyckades ganska bra med att vara samlad faktiskt. Kramades hejdå med Agnes, Marielle, Malin, Maja, Sidney Michelle, Ronja och lyckades faktiskt nästan så gott som hålla tillbaka tårarna. Det var först på flygplatsen när jag sa hejdå till Iky som flög samtidigt som det gick upp för mig att jag faktiskt skulle åka.
 
Och just ja, lördagen innan jag åkte så hade en tysk tjej som också skulle hem en hejdå fest ute på stranden. Det var en riktigt lyckad kväll. Timmarna gick så snabbt och kom innanför dörren klockan sex på morgonen. Det var en toppen kväll tillsammans med alla fina vänner som jag fått under min tid på Kap Verde. Jag kommer aldrig glömma denna säsong, kommer vara svårt att toppa den alltså! Jag kommer sakna vår ötur som jag hade fler gånger än jag kan räkna, alla välkomstmöten med underbara gäster. Flygplatsen som ibland inte hade bussar så man fick stå och underhålla gästerna. När fyra plan landade samtidigt på lilla flygplatsen så det blev en stor lång kö genom hela. "No Stress" som jag hatade men älskade att kunna använda när allt inte gick som det skulle. Stranden som bara låg tre minuter från vår lägenhet med klarblått vatten och kritvit strand. Alla nätter på Calema, kvällarna på Marielles balkong... Saknar det redan!
 
Och jag som sagt var, jag skulle då lämna Kap Verde. Som tur var flög jag hem några dagar, alla hade inte den turen att få göra det men jag fick möjligheten. Där kom Sandra och hämtade mig, världens bästa Sandra, mitt i natten kom hon och hämtade mig. Vi åkte hem till Matilda och åkte sen och överraskade min fina familj. Lite snopna blev de allt. Var välbehövligt att åka hem och fylla på med lite kramar från mina vänner och familj. Se Amandas fina barn och få se att de vuxit en hel del sen sist. Blev även en middag med vännerna, önskar så jag hade haft mer tid för var och en av dem så vi kunde prata om allt men det fanns inte så mycket av den varan denna gång tyvärr.
 
Så just nu är jag på Rhodos där jag kommer vara till oktober ungefär om allt går som det ska. Jag blev upp mött på flygplatsen av min manager Marie som sedan körde mig till min lägenhet som ligger mitt i Rhodos stad. Såååå sjukt härligt med lite civilisation, HM, Zara, Pull&Bear ligger bara runt hörnet. Bor ovanför McDonalds också. Vet inte vad jag tycker om det dock, kan vara farligt. Plus de har ett larm som går av varje natt, har gjort det i alla fall varje natt sen jag kom hit. Om det går av inatt igen kommer jag gå ner imorgon och höra vad det är som pågår. jag behöver mina 8 timmars sömn. Haha.
 
Vi har studerat sen vi kom hit, först skandinaviska flyget kommer inte förens nästa vecka så nu är det bara att proppa huvudet fullt med info så man kan svara alla gäster så gott man kan. Vi har haft riktigt kul tillsammans dessa dagar. Det som är kul här är även att vi bor mixat, både mitt team, flygplatsteamet och Guide online kommer bo här. Och det är inte i lägenheter som vi bor i nu som på Kap Verde utan ett rum. Jag har ett väldigt litet rum så är väldigt ovant mot stora lägenheten på Sal. Imorgon ska vi studera Rhodos stad vilket ska bli kul då det är mitt område där jag kommer jobba.
 
Ojoj, nu blev det mycket här men bara skriver på och försöker att få ner så mycket som möjligt så jag kan gå tillbaka sen och läsa vad som hänt. Och vädigt hoppigt då jag hela tiden kommer på mer och mer jag vill skriva. Så nu ska jag sluta. Tidig och lång dag imorgon!

Kommentarer
Postat av: soffan

Tack för updaten! Fortsätt så :D

2015-04-20 @ 15:30:49
Postat av: SandeyJ

Kul att du upptaderar oss, fortsätt så!!

2015-04-28 @ 12:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback