måndag, 26 november

Jahap, även fast julen är senare i år så kom den tidigare. Alla grannar har dekorerat tomten med renar, tomtar (uppblåsbara), ljus i alla buskar och träd sen finns det vissa som har rosetter på brevlådan och grejer. Riktigt kul att se allting. Radion spelar julmusik dagarna i ända. Så nu känns det som det är jul snart. Men så är vi endast i November... Nästa vecka så ska min värdfamilj ta in granen också. Just nu bakar de även julkakor så det står härliga till. Jag själv gjorde en riktig amerikanare idag. Drog iväg till McDonalds och körde i drive thru och käka allt för mycket onyttigheter. Jag som var så stolt att jag hållt mig för att dricka läsk hela dagen. Hittade Pepsi i kylen i garaget men gav mig tusan på att inte dricka en. Men det behövde jag ju inte vara allt för stolt över när jag sedan for och köpte mat.
 
Annars då, planera min resemånad så det står härliga till. Försöker klämma ihop så mycket vi bara kan på vår, ack så korta, månad. Typiskt att man fick den kortaste månaden på året!! Allt rullar på med vardagen här borta och det är med stor klump i magen som jag inser att min tid här tickar neråt i en rasandes fart. Meeen, jag lever i nuet.
 
Helgen var kanon kul. Hängde med svenska gänget och i lördagskväll var vi så trötta. Vi satt på en restuarang i fyra timmar. Vi bytte restuarang efter en timme. Satt och skrattade åt allt och hade även riktigt tjejsnack. Sånt gillas alltid. Sen på söndagen drog vi till IKEA. Köpte pepparkaksdeg så ska försöka baka pepparkakor med barnen. Dock så sa jag till mitt äldsta värdbarn att degen är det godaste... Kanske inte mitt smartaste drag. Nu ska jag skuttelihoppa in i duschen. Ikväll blir det nattnatt tidigt, är så trööttt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback