tisdag, 29 maj

Har nu kommit hem efter en långhelg som jag tillbringade i New Jersey, Avalon med Jessica, hennes värdfamilj och Elin. Vi åkte tidigt fredag morgon och jag kom hem måndag kväll. Avalon var hur fint som helst, pampiga hus, fin strand, små resturanger och allt det där. På fredagen åkte vi in till Atlantic city, först shoppade vi lite, jag köpte mig två par converse. Ett par höga svarta och ett par låga röda. De kostade 300 kr styck, inte fy skam. Dock är converse helt fel här i USA. Här är det flipflop som gäller, Jessicas värdmamma sa till mig "vad fin du var idag" sen la hon till "ett par flipflop till klänningen hade varit jättefint". Haha. Sen berätta hon att hon hade ett 20tal flipflop, slår vad att de flesta amerikanare har minst 5par.

På kvällen i AC såg vi Pitbull, herremingud vad grymt det var! Tre svenskar som inte varit ute och dansat på ett bra tag plus pitbull kan ju inte bli annat än lyckat i och för sig. Konserten var i två timmar och jag dansade 1:59 minuter utav det. H-u-r k-u-l s-o-m h-e-l-s-t.

På lördagen låg vi på stranden och runt två tiden bytte vi till poolen. Underbart! Det bästa var att vi hade runt 25 grader så det var inte för varmt. Ja, här kan det bli för varmt. Idag gick jag ut runt sju på morgonen och det var galet varmt redan. Som högst idag var det 35 grader och kvavt som tusan. Som tur är sa min värdmamma att det, oftast, inte blev varmare än såhär.

Söndagen åkte vi in till Ocean City, gick på boardwalken, käka pizza och glass och bara hängde. Vi släppte sedan av Elin på bussen då hon var tvungen att åka hem. På måndagen chillade jag och Jessica vid poolen tills det var dags för mig att ta bussen hem. Det skulle ta 1:30 att komma hem men det tog mig ungefär 3 timmar istället pågrund utav trafiken. Motorvägen var ingen motorväg utan mer en kö.

(Så sjukt segt att ladda upp bilder här så lägger upp mer på Facebook :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback