måndag, 21 maj

Helgen som var får 5 av 5 toasters. Drog mig ner mot D.C på fredagkvällen, såklart var bussen försenad så kom inte fram förens tolv. Där väntade min saknade Emelie och även Sandra. Kul att jag och Sandra träffas mer här än vad vi gör hemma. På lördagen så åkte jag och Empa till Alexandria, tror jag det hette. Det var en jättemysig stad med en hamn så vi köpte med oss jordgubbar, vindruvor och nutella. När vi kom fram till platsen vi skulle sitta på så sitter det två svenska aupair tjejer där. Så vi hängde där hela dagen i 25 graders sol och bara njöt. På kvällen åkte vi till IKEA sen till Cheesecake factory. Jag köpte kaviar, chokladbollar, punsch rullar (även kallade dammsugare), knäckebröd och chocklad. MUMS! Cheescake factory var också mums såklart.

På söndagen släppte Emelie av mig vid tunnelbanan så jag kunde ta mig in till centrum. Dock var den tunnelbanan typ stängd så fick hoppa på en buss, sen tunnelbanan sen göra ett byte tills jag var framme. Log stolt för mig själv när jag satt på bussen och tänkte om det här varit för några månader sedan hade jag haft panik. Ny stad, ensam, osäker på vart jag skulle. I D.C mötte jag upp Jessica, Elin och de två andra tjejerna från gårdagen, Hanna och Matilda. Vi hade en riktigt bra dag. Traskade runt och turistade och sen hyrde vi två trampbåtar och trampade runt i en timme. Vi alla klickade på en gång (har bara träffat Jessica innan denna helg) och vi hade en jätterolig och trevlig dag så känns väldigt tråkigt att Matilda åker hem snart. Vi sa såklart att vi måste ses hemma i Sverige sen när allas år är över. Som jag sa, man lära känna så himla fina människor här och man kommer varandra nära väldigt snabbt.

Imorgon är det jobb som vanligt sen ska jag med Jessica på ett zumba pass.














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback