söndag, 24 juni

Har varit dålig på att blogga den här veckan. Har haft fullt upp och tänker försöka återberätta lite för er vad som hänt.
 
Sen i onsdags har det varit galet varmt, ungefär 37-38 grader och kvavt som inåt.. Inte så jättekul eller skönt, speciellt när man har tre barn som gärna vill vara ute men när det är så varmt funkar det inte så bra. Nu i helgen ska jag absolut inte klaga för i fredags hade vi en liten storm som gjorde att det inte var så kvavt längre. Torsdag och fredag knallade på som vanligt. På fredagenkvällen var det midsommar så jag träffade fem svenska tjejer på PF chang för middag. En kinaresturang så var ju inte så smart att åka dit då vi skulle fira midsommar men gott var det.
 
Lördagdag tillbringade jag vid Flos pool och bara tog det lungt och umgicks lite med hennes värdfamilj. Sen på kvällen åkte jag och Jessica till Petronella där det hölls en midsommarfest. Hennes värdmamma är svensk så de hade bjudit in vänner och firade midsommar helt enkelt. En riktigt rolig kväll, vi gjorde midsommarkransar, åt svensk mat (FÄRSKPOTATIS!!!!! jag tror jag åt 13st...).
 
Idag så hade mitt värdbarn sitt födelsedagskalas på pump it up. Ett ställe med massa hoppborgar. Ungarna hade jättekul och jag hade det bra jag med. Hoppade i några borgar men brände upp armen och rumpan... plus att jag hade en klänning på mig och alla stod och titta så kände inte för att flasha allt för mycket så gav upp efter några turer. (Det var typ en stor rutschkana). Det var jättetrevligt att träffa familjens alla vänner också. Önskar jag fick lägga upp bilderna jag tog idag, mitt värdbarn var såååå söt i sin outfit hon bar dagen till ära! En rolig sak idag var även att jag fick göra på 95an som jag inte får köra på egentligen. Min värdpappa sa precis innan vi åkte "du är den första aupairen som jag låter åka på 95an" sen när vi åkte hem igen så stannade jag till på banken för att öppna ett sparkonto då ringde han och smsa och fråga om allting var okej. Jag har faktiskt kört på motrovägar förr ;) haha.
 
Kom precis hem från middag med några av tjejerna här och nu ligger jag och tittar på games of thrones.Imorgon börjar en ny jobbvecka sen börjar min semester vecka! :DD
 

Kommentarer
Postat av: amanda

skicka kort på mailen från kalaset! <3

2012-06-26 @ 19:32:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback