måndag, 30 juli

Så har en vecka gått igen. Var i New York denna helg med min svenska kompanjon Jessica. Vi åkte upp lördag morgon och hem på söndag kväll. Vi hade inga planer alls, vi var sugna på utgång men eftersom vi är minderåriga här så hade vi inte så höra förväntningar. På lördagen åkte vi ner till 9/11 memorial. De bygger ju nya torn där nu som ska bli ännu högre. Endel tänker säkert; men idioter nu kommer det hända igen. Jag känner bara att det är helt rätt. In your face typ. Man ska inte låta sig skrämmas utav terroister, det är ju det som är deras mål. Likadant med skjutningen i biografen av Batman premiären. Folk sa till mig att man skulle inte gå för att hedra de som dog. Jag kände tvärtom, jag hedrar dem mer genom att inte låta mig skrämmas. Nog talat om det. På kvällen blev det någon slags av utgång. Vi hamnade uppe på en takvåning och drack med några människor. Om ni är vän med en av dessa personer har ni förmodligen sett bilden som kom upp. Jag och Jess gick genast på söndag morgon ut på facebook och tog bort denna person för vi ville icke synas där. Haha. Sen åkte vi hem vid tre och somnade på en gång.
 
På söndagen åkte vi ner till 9/11 memorial igen och betalade för en guidad tur och för att få komma in på området. Jag var tvungen att ha solbrillorna på mig för det var så himla sorligt. Gudierna var en som sett alltihop på håll och den andra hade varit inne i det norra tornet (det som träffades först). Väldigt intressant och jag skulle rekommendera alla att gå dit om ni är i New york.
 
Funkar inte att lägga upp bilder för tillfället. Återkommer med det. Nu ska jag träffa Flo som kommit tillbaka från sin veckas semster, woho!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback