måndag, 20 augusti

Klockan är åtta, jag ligger nyduschad i min pyjamas i sängen redo för att sova. Helgen var huuuuur bra som helst men alldeles för lite sömn. Vi började vår resa klockan 21:00 på fredagkvällen. Då åkte vi in till Philly och käkade middag ihop med Nadias pojkvän. Det var alltså jag, Jessica, Flowrence och Nadia. Tanken var att vi skulle stanna uppe till bussen åkte mot new york vid 2:40 men vid elva insåg vi att vi var alldeles för trötta så vi åkte hem till Emersons (Nadias pojkvän) fasters hus och sov en sväng. Vid två tiden på lördag morgon åkte vi mot buss stationen. Sen fick vi vänta i tre timmar i New york så vi traskade omkring i stort sätt ensamma på Times Square klockan 5 på morgonen. Var väldigt annorlunda för vanligtvis kan man knappt ta sig fram för det är så mycket folk. I vilket fall, klockan 8 så satt vi på bussen som skulle ta oss till vårat första stopp, 1000 island.
 
Det var som att vara i Sverige, Stockholmsskärgåd. Alla tyckte det var helt fantastiskt och tog hur mycket kort som helst men för mig och Jessica var det nästan om vardagsmat. Vet att många inte har en skärgård men har aldrig tänkt på hur sällsynt det faktiskt är. Efter båtturen i Skärgården åkte vi till hotellet. Vi hade då varit på en buss i 16 timmar ungefär. Klockan 5 på söndag morgon var det uppstigning för att bege oss till Niagra fallen. Tror detta är något av det vackraste jag sett. Det var sjukt coolt och så annorlunda. Vi åkte med en båt jättenära dem (kunde inte ta några kort då för det var som det spöregnade på båten) och det var sååå fint. Jag är så himla glad att jag tog chansen och såg detta. Efter två timmars häng vid Niagra fallen var det tillbaka till bussen och åka hem. Totalt så åkte vi buss 31 timmar denna resa. Jag tror jag sov 28 utav dem ;)
 
Det roligaste på turen var våran guide. Kines som var jättegullig men engelskan var inte toppen bra plus hon körde engelska 20 sek sen bytte till kinesiska sen tillbaka till engelska så det var inte det lättaste att hänga med. Sen var det vi och Indier och Kineser som inte kunde så bra engelska så det blev massa missförstånd om tider och vart vi skulle mötas. När vi åkte till Niagara fallen tillexempel så sa hon femhundraelva gånger "ät er lunch innan ni kommer på bussen". Tror ni inte ett par kommer på utan att äta lunch? Kul hade vi iallafall åt alla missförstånd.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback