fredag, 24 augusti

Det är fredagskväll och jag är hemma nerbäddad i sängen, klockan är tio... Inte okej. Haha. Är van vid att det är fart och fläng under helgerna så känns konstigt att ha absolut ingenting planerat. Men ändå skönt. Imorgon ska jag sova så länge jag kan. Bara för jag kan sova länge kommer jag förmodligen vakna vid åtta. Sen ska jag skypa med mamma och pappa. Japp, det är det som är bestämt.
 
Idag var en tuff dag med barnen. Min lillkille är sjuk, feber och så har han spytt ett antal gånger denna vecka. Min värdmamma är i Vegas och de andra ungarna börjar bli uttråkade nu när de inte har något camp eller skola. Det sjuka är att min äldsta börjar kindergarten detta år och han börjar nästa vecka, alltså inte veckan som kommer utan nästa. Började inte nyss sommaren?! Jag kommer så väl ihåg hur nervös jag var över att ha alla tre hemma i tre månader. Men nu är jag stressad inför hösten istället. Min lilltjej ska börja fem dagar i skolan nu istället för tre. Så nu är det jag och lillkillen hela dagarna långa. Vad ska vi hitta på? Har ju varit fullrulle i tre månader nu. Kommer vara jättekonstigt att hinna ha tid med tvätt, städ och orginisera allting.
 
Skypade med Amanda igår. Vi pratade om hur allting var hemma och efter det har jag bara känt ännu mera; vad glad jag är att jag är här!! Samma trams pågår där hemma och inget speciellt händer. Jag måste klura ut vad jag ska göra när mitt år är slut. Inte jag kan återvända till vardagen i Vingåker, även fast jag älskar Vingåker. Jag har min familj och mina fina vänner där som jag saknar så himla mycket. Men förmodligen kommer jag sluta upp där i vilket fall som helst men drömma och planera kan man alltid!
 
Och för er som är uppmärksamma, nu har jag varit här i 200 dagar! Var det inte förra veckan jag varit här i 100?
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Min lilla tjej, har det redan gått 200 dagar!

2012-08-25 @ 09:36:27
Postat av: Anonym

Ja du Johanna mer än halva tiden har gått.
Du har lärt dig massor fått nya vänner och sett en massa saker! Kram från moster.

2012-08-25 @ 16:34:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback