söndag, 22 april

Hallå!
Nu är jag hemma igen efter en veckas semster. Veckan har varit toppen och det var väldigt kul och välbehövligt att få umgås med min värdfamilj. Har alltid känt mig lite blyg att gå och ta något från kylen tillexempel när alla sitter i köket men i morse var det inga problem. Så känns som vi har lärt känna varandra bättre den här veckan. Självklart pratar jag mycket med min värdfamilj när vi är hemma med men det är svårt ibland att hinna med eftersom när jag jobbar jobbar även värdföräldrarna och när de kommer hem slutar jag och då åker jag oftast iväg och gör något. I vilket fall så har jag haft en toppen vecka. Fint väder nästan hela veckan, lekt med barnen i poolen, lekt på stranden, tittat på massa barnfilmer och bara tagit det lugnt.

Idag har jag haft tre skypedejter. Skönt att få se alla mina nära och kära och höra att de har det bra. Har haft en hel del hemlängtan den här veckan.. Gillar inte att den känslan finns där men det är inget jag kan hjälpa. För bara försöka hantera det på bästa sätt. Har även lärt mig att när jag mår dåligt här borta att jag inte ska vara tyst om det utan prata om det och göra något när känslan kommer. För så fort jag är med tillexempel min värdfamilj så försvinner min hemlängtan.

Ska strax bege mig ut i regnet och hämta upp Verena. Vi ska på april aupair mötet. Något om vattensäkerhet. Får se vad det innebär.

Här får ni två bilder från Florida. Har även lagt upp lite på facebook. De flesta bilder jag tagit är dock på mina värdbarn och de får jag som sagt inte lägga upp så de få bilderna jag har på annat får ni helt enkelt nöja er med :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback